Service til dit naturgasfyr

​​

Få mest muligt ud af dit fyr med en serviceaftale:


  • Vi sørger for, at alt virker og er rigtigt indstillet.

  • Du optimerer din varmeøkonomi.

  • Du sikrer, at din varmeinstallation bliver vedligeholdt og virker optimalt.

  • Du forlænger levetiden for dit naturgasfyr.

  • Du får besøg af en af vores lokale, kvalitetssikrede servicepartnere, når det er tid til dit serviceeftersyn.


Vi deler serviceabonnementet til dit naturgasfyr op i 4 årlige betalinger. Er du naturgaskunde hos os, bliver servicebeløbet faktureret på din naturgasregning.

​​DONG Energy-servicepartner

Fra 140 kr./kvartal*

  Med moms

       Ingen

Bindingsperiode

*Opsiges abonnementet i abonnementsperioden (som er det valgte interval mellem serviceeftersynene) skal den resterende del af udgiften til serviceeftersynet betales.

​Værd at vide om naturgasservice


Når du bestiller en serviceaftale til dit naturgasfyr, får du et hovedeftersyn med faste mellemrum, som du selv vælger. Prisen afhænger af, hvor ofte du vil have besøg af servicepartneren.

 

Et hovedeftersyn indeholder kontrol, rensning og justering af:

  • ​installationen
  • frisklufttilførsel og aftræk
  • forbrænding
  • styring og automatik
  • vandret balanceret aftræk
  • apparatets sikkerhedskontrol
  • trykekspansionsbeholder
  • brugtvandsproduktion
  • varmtvandsbeholderens anode
  • kedel, brænder og aftræk efter behov.

Efter hvert hovedeftersyn får du også en besøgsrapport, som dokumenterer, hvad servicepartneren har set og gjort.

 

Se leveringsbetingelser (pdf)

Du er muligvis allerede på fornavn med din servicepartner


DONG Energy-servicepartner, som er i gang med at ordne en elektrisk installationAlle vores servicepartnere er lokale vvs’ere. Du kan derfor være sikker på, at den servicepartner, der kommer hjem til dig, er en fra dit eget lokalområde. 

 

Vi uddanner, træner og kvalitetssikrer selv alle vores servicepartnere. Det er din garanti for, at hvert serviceeftersyn lever op til alle lovkrav på området – og at dit fyr er i trygge og kyndige hænder.



De fleste vælger service hvert 2. år      


 

Hvor ofte du skal have service på dit naturgasfyr afhænger blandt andet af dit naturgasforbrug. Du kan vælge service hvert år, hvert 2. år eller hvert 3. år, men langt de fleste har behov for service hvert 2. år.

 

Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du laver en aftale om service hvert 2. år og tager en snak med din servicepartner om det ideelle interval, når det første hovedeftersyn er udført.​

 

Gør det endnu mere trygt og bekvemt for dig selv


 

Du har mulighed for at vælge andre services til, når du bestiller din serviceaftale.

 

Udkald ved driftsstop – omfatter akut assistance, fejlfinding og udbedring

 

Skulle uheldet være ude, kan du kontakte os døgnet rundt. Vi sender en servicepartner så hurtigt som muligt, som sørger for at finde fejlen og om muligt udbedre den. Er fejlen omfattende eller er det mangel på reservedele, vil servicepartneren sørge for en midlertidig løsning. Bemærk, at reservedele skal du selv betale.

I vinterhalvåret (1. oktober - 30. april) kører vi ud fra kl. 7.30 til 20.00 alle ugens dage. I sommerhalvåret (1. maj - 30. september) kører vi ud mellem kl. 7.30 og 16.00 (mandag til torsdag) og 7.30 og 13.00 (fredag).