Forstå jeres naturgasfaktura

​Hvad er forskellen på en acontofaktura og en årsfaktura? Hvordan er de sammensat? Og hvorfor får I begge dele tilsendt én gang om året? Alt det og meget mere kan I forhåbentlig finde svar på her.

 

 

 

 

Forstå jeres acontofaktura/erhverv/kundeservice/forstå-jeres-regning/naturgas/acontofaktura

​Som naturgaskunde modtager I 4 acontofakturaer om året.

​Sådan læser I jeres acontofaktura

http://authoring.dongenergy.com

 

 

Forstå jeres årsfaktura/erhverv/kundeservice/forstå-jeres-regning/naturgas/årsfaktura

​En gang om året modtager I jeres årsfaktura for jeres samlede forbrug af naturgas samt den første acontofaktura for det kommende år.

Sådan læser I jeres årsfaktura

http://authoring.dongenergy.com

​Spørgsmål til naturgasfaktura

 

 

1. Hvad består naturgasprisen af?​1. Hvad består naturgasprisen af?​

​Jeres naturgaspris er sammensat af forskellige dele. Selve prisen for jeres naturgasforbrug er opgjort pr. m3 naturgas, og denne del udgør ca. 36 % af den samlede naturgaspris. Resten af prisen er faste udgifter i form af afgifter og distribution. Det er kun naturgasprisen, som er afhængig af den aftale, I har valgt.


Priser er angivet for et forbrug på 5.000 m3 naturgas for maj 2015.

1.000000000000000
2. Hvordan betaler vi fakturaerne?2. Hvordan betaler vi fakturaerne?

I kan indbetale på vores konto i Danske Bank:

  • Registreringsnummer 3100

  • Kontonummer 3100013118

  • Girokontonummer 6658504.

Husk at angive kundenummer og fakturanummer, så vi ved, hvem betalingen er fra, og hvad den dækker.

I kan naturligvis også tilmelde jer Betalingsservice, så bliver jeres regninger betalt automatisk. I kan tilmelde jer Betalingsservice i selvbetjeningen eller i jeres netbank.

I skal bruge disse oplysninger:

  • DONG Energy's Betalingsservice-nummer: 00186856

  • DONG Energy's debitorgruppenummer: 2036

  • Jeres kontonummer hos os. Det står på indbetalingskortet i rubrikken om tilmelding til Betalingsservice.

I kan naturligvis også tilmelde jer Betalingsservice, så bliver jeres fakturaer betalt automatisk. I kan tilmelde jer Betalingsservice i selvbetjeningen eller i jeres netbank.

Hvis I ønsker at opsige aftalen med Betalingsservice, så giv besked til jeres bank, eller afmeld gennem jeres netbank.

2.000000000000000
​3. Mangler vi at betale noget?​3. Mangler vi at betale noget?

I kan altid finde virksomhedens seneste faktura på selvbetjeningen. Er virksomheden tilmeldt Betalingsservice, kan I i jeres betalingsserviceoversigt i Netbank se seneste faktura, og hvornår den er betalt eller skal betales.

Se virksomhedens fakturaer i selvbetjening

Hvis I er i tvivl, om I har betalt, skylder os penge eller om I har penge til gode, skal I ringe til os. Ring til os på 99 55 35 00. Husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste faktura.

3.000000000000000